search

Wzgórze 262 - Chambois, 19 - 21 sierpnia 1944

45,00 USD

"Silne natarcie Niemcy rozpoczęli o 12.00. Aby ostrzelać przeciwnika, 3 szwadron 1 pułku wysunął się na skraj polany. W ciągu minuty stanęło w płomieniach 5 czołgów, a pozostałe wycofały się. Niemcy wdarli się na pozycje, ale kontratak szwadronu z 2 pułku zmusił ich do odwrotu."

Kliknij, aby otworzyć zasady gry

Recenzja gry na stronie The Boardgaming Life (angielski)

Recenzja gry na blogu "A Wargamers Needful Things" (angielski)

Krzysztofa Wojdyło pierwsze wrażenia po otwarciu pudełka.

Film prezentujący elementy gry autorstwa Rough Swordsman Wargamer (angielski):

Ilość

Wzgórze 262 - Chambois, 19 - 21 sierpnia 1944

Przykład rozgrywki: scenariusz "Atak na wzgórze 262, 19 sierpnia 1944" (angielski)

Część I

Część II

Przykład rozgrywki: scenariusz "Atak na wzgórze 262, 19 sierpnia 1944"

Część I

Część II

Rozgrywka w scenariusz "Atak na Chambois, 19 sierpnia 1944"

Rozgrywka w scenariusz "Atak na Chambois, 19 sierpnia 1944" (angielski)

Część I

Część II

Autor: Adam Niechwiej
Rok wydania: 2018

Gra „Wzgórze 262 – Chambois, 19 – 21 sierpnia 1944” przedstawia walki Aliantów podczas zamykania i w obronie kotła Falaise. Głównym bohaterem jest 1 Dywizja Pancerna generała Stanisława Maczka. Oprócz tego są oddziały amerykańskie i kanadyjskie.
W grze jest 6 scenariuszy. 4 z nich to krótkie starcia, aby zapoznać się z procedurami systemu „Wielkie bitwy małych oddziałów”. Główny temat to walki obronne Aliantów i próby wydostania się z kotła Niemców. Chaotyczna organizacja armii niemieckiej w tej bitwie oddana jest w prosty sposób. Na początku rozgrywki gracz niemiecki wybiera grupy bojowe, które będzie starał się wyprowadzić z planszy. Gracz aliancki nie zna planów przeciwnika. Dopiero w trakcie rozgrywki okazuje się, które oddziały pojawią się w grze. Dzięki temu każda partia jest inna, a gra dostarcza wielu emocji.

Kompletna gra składa się z:
- dwóch plansz o wymiarach 420 x 594 mm;
- 308 sztancowanych żetonów;
- kolorowej instrukcji (8 stron);
- dwóch kart ze scenariuszami;
- karty pomocniczej formatu A4;
- karty z opisem historycznym formatu A4.

Uwaga: Gra nie zawiera talii kart, w którą gracze muszą sami się zaopatrzyć.

Czas rozgrywki: 1 – 4 godziny.
Gra dla 2 osób od lat 12.


Podstawowe cechy systemu "Wielkie bitwy małych oddziałów".

1. Do rozstrzygania wszystkich procedur, gracze używają tradycyjnej talii 52 kart. Dzięki temu karty zagrane już na początku rozgrywki mogą mieć wpływ na jej końcowy wynik. Jest to duża różnica w porównaniu do rzutów kostką, które są od siebie niezależne.


2. W etapie mogą być aktywowane oddziały tylko jednej armii, a o tym, który gracz będzie miał inicjatywę decyduje los. Szansa na posiadanie inicjatywy zmienia się w każdym etapie. Zmusza to graczy to rozważnego i maksymalnie efektywnego planowania swoich działań, gdyż w kolejnym etapie może nie być okazji do naprawienia błędów.

3. W rozgrywkę zostały wplecione zdarzenia losowe (snajper, zmiana rozkazów itp.), które mogą odwrócić bieg wypadków i jednocześnie wprowadzają graczy w klimat pola bitwy.

4. Niewielkie modyfikacje podstawowych zasad pozwalają na przedstawienie pojedynczych pojazdów lub dział, które wspierały walczących.


Ze względu na proste procedury, gry oparte na zasadach tego systemu bardzo dobrze nadają się dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z grami planszowymi. Doświadczeni gracze też powinni być zadowoleni, gdyż muszą decydować nie tylko o podejmowanych działaniach, ale także o sposobie ich wykonania.

GBoSU

Zobacz także

chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.