search

Rzeszów - Łańcut 1939

30,00 USD

"Pierwszy kontakt wzrokowy z nadjeżdżającymi pod Rzeszów pododdziałami 4 DLek. nawiązał polski patrol wysłany na zachód w stronę Dębicy. Pozwoliło to na zorganizowanie zasadzki i zniszczenie podjazdu przeciwnika i wyeliminowanie z walki 6 wozów bojowych..."

Kliknij, aby otworzyć zasady gry.

Kliknij, aby przeczytać opis historyczny.

Prezentacja gry (angielski):



Specjalne podziękowania dla Krzysztofa Wojdyło za pierwsze wrażenia po otwarciu gry...



... za przykładową rozgrywkę...

Ilość
Obecnie brak na stanie

Rzeszów - Łańcut 1939

Objaśnienie zasad systemowych autorstwa Krzysztofa Wojdyło.

Część I

Część II

Część III

Autor: Sławomir Łukasik
Rok wydania: 2017

Gra przedstawia walki o Rzeszów i Łańcut stoczone we wrześniu 1939 roku. Gracze wcielają się w role głównodowodzących polską 10 Brygadą Kawalerii i niemiecką 4 Dywizją Lekką.
Zasady opierają się na systemie "Wielkie bitwy małych oddziałów". Dzięki temu Autor oddał w prosty sposób specyfikę boju pomiędzy wielkimi jednostkami zmotoryzowanymi. Ważnym czynnikiem sukcesu jest posiadanie inicjatywy, gdyż zajęcie dogodnych pozycji przed wojskami przeciwnika może bardzo utrudnić poczynania drugiego gracza. Oczywiście oprócz ruchliwości istotna jest również siła oddziałów. Gdy obie strony prowadzą wyrównany bój, kluczowe znaczenie może mieć wsparcie artyleryjskie kierowane przez obserwatorów.
Te wszystkie elementy znajdziecie w grze.

Kompletna gra składa się z:
- dwóch plansz o wymiarach 297 x 420;
- 154 sztancowanych żetonów;
- kolorowej instrukcji (8 stron);
- dwóch kart ze scenariuszami;
- karty pomocniczej formatu A4;
- karty pomocniczej formatu A3

Uwaga: Gra nie zawiera talii kart, w którą gracze muszą sami się zaopatrzyć.

Czas rozgrywki: 2 – 3 godziny.
Gra dla 2 osób od lat 12.

Podstawowe cechy systemu "Wielkie bitwy małych oddziałów".

1. Do rozstrzygania wszystkich procedur, gracze używają tradycyjnej talii 52 kart. Dzięki temu karty zagrane już na początku rozgrywki mogą mieć wpływ na jej końcowy wynik. Jest to duża różnica w porównaniu do rzutów kostką, które są od siebie niezależne.

2. W etapie mogą być aktywowane oddziały tylko jednej armii, a o tym, który gracz będzie miał inicjatywę decyduje los. Szansa na posiadanie inicjatywy zmienia się w każdym etapie. Zmusza to graczy to rozważnego i maksymalnie efektywnego planowania swoich działań, gdyż w kolejnym etapie może nie być okazji do naprawienia błędów.

3. W rozgrywkę zostały wplecione zdarzenia losowe (snajper, zmiana rozkazów itp.), które mogą odwrócić bieg wypadków i jednocześnie wprowadzają graczy w klimat pola bitwy.

4. Niewielkie modyfikacje podstawowych zasad pozwalają na przedstawienie pojedynczych pojazdów lub dział, które wspierały walczących.


Ze względu na proste procedury, gry oparte na zasadach tego systemu bardzo dobrze nadają się dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z grami planszowymi. Doświadczeni gracze też powinni być zadowoleni, gdyż muszą decydować nie tylko o podejmowanych działaniach, ale także o sposobie ich wykonania.

GBoSU

Zobacz także

chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.