search

Mokra 1 września 1939

25,00 USD

„Znów wyróżnił się „Śmiały”. Jednak pozycje 21 pułku ułanów uległy naporowi przeciwnika. Rozpoczęła się chaotyczna walka w lesie, w której Polacy zwalczali maszyny wroga granatami i karabinami przeciwpancernymi wz. 35 (UR). Na polanie, w ogniu walki bezpośredniej znalazły się II i III baterie 2 dak–u. Strzelając na wprost eliminowano kolejne pojazdy przeciwnika.”

Kliknij, aby otworzyć zasady gry

Kliknij, aby otworzyć zasady opcjonalne

Zawartość ziplocka:

Ilość
Obecnie brak na stanie

Mokra, 1 września 1939

Autor: Adam Niechwiej
Rok wydania: 2014

1 września 1939 roku wojska Trzeciej Rzeszy zaatakowały Polskę. Tego dnia doszło do bitwy, która po latach stała się symbolem walki starych formacji kawaleryjskich z nowoczesną bronią pancerną. Polacy z Wołyńskiej Brygady Kawalerii dzielnie powstrzymywali Niemców z 4 Dywizji Pancernej. Mimo zmasowanych ataków czołgów wspartych artylerią i lotnictwem, atakujący nie zrealizowali postawionych zadań. Obrońcy ponieśli ciężkie straty, ale nie byli rozbici i kontynuowali opór w kolejnych dniach.

Gra „Mokra, 1 września 1939” pozwala nie tylko odtworzyć wydarzenia, ale także sprawdzić różne hipotetyczne warianty – to gracza decydują o ruchach wojsk i sposobie obrony lub ataku. Obie strony mają atuty. Niemcy dysponują dużą ilością jednostek zmotoryzowanych i silnym lotnictwem. Polacy powinni umiejętnie wykorzystać zalesiony teren i efekt zaskoczenia przeciwnika, który nie spodziewał się obecności dużej jednostki kawaleryjskiej przed swoim frontem.

Gracze wykorzystują podstawowe zasady systemu „Wielkie bitwy małych oddziałów”. Dodano kilka zasad specjalnych dotyczących na przykład pociągu pancernego „Śmiały” lub niemieckiej piechoty zmotoryzowanej.


Kompletna gra składa się z:
- planszy formatu A3;
- 154 sztancowanych żetonów;
- kolorowej instrukcji (8 stron);
- 1 karty scenariusza;
- 1 karty pomocniczej.

Uwaga: Gra nie zawiera talii kart, w którą gracze muszą sami się zaopatrzyć.

Czas rozgrywki: 3 - 4 godziny.

Gra dla 2 osób od lat 12.

Errata: W tabeli "Wpływ terenu na walkę i ruch" przez pomyłkę zamieniono kolejność rysunków przedstawiających drogi.

Wielkie bitwy małych oddziałów.
Autor: Adam Niechwiej

Jest to system przedstawiający starcia niewielkich jednostek, na przykład pułku lub brygady. Bardzo często bitwy między stosunkowo nielicznymi wojskami były ważne ze względów operacyjnych, moralnych lub innych. Dzięki uniwersalnym przepisom, można przedstawić każde starcie z XX wieku.

Podstawowymi cechami systemu są:
1. Do rozstrzygania wszystkich procedur, gracze używają tradycyjnej talii 52 kart. Dzięki temu karty zagrane już na początku rozgrywki mogą mieć wpływ na jej końcowy wynik. Jest to duża różnica w porównaniu do rzutów kostką, które są od siebie niezależne.

2. W etapie mogą być aktywowane oddziały tylko jednej armii, a o tym, który gracz będzie miał inicjatywę decyduje los. Szansa na posiadanie inicjatywy zmienia się w każdym etapie. Zmusza to graczy to rozważnego i maksymalnie efektywnego planowania swoich działań, gdyż w kolejnym etapie może nie być okazji do naprawienia błędów.

3. W rozgrywkę zostały wplecione zdarzenia losowe (snajper, zmiana rozkazów itp.), które mogą odwrócić bieg wypadków i jednocześnie wprowadzają graczy w klimat pola bitwy.

4. Niewielkie modyfikacje podstawowych zasad pozwalają na przedstawienie pojedynczych pojazdów lub dział, które wspierały walczących.


Ze względu na proste procedury, gry oparte na zasadach tego systemu bardzo dobrze nadają się dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z grami planszowymi. Doświadczeni gracze też powinni być zadowoleni, gdyż muszą decydować nie tylko o podejmowanych działaniach, ale także o sposobie ich wykonania.

GBoSU

Zobacz także

chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.