Szczekociny 1794
„...Pruską piechotę skutecznie wspierała 12 – działowa bateria artyleryjska. Jednak ta taktyka była ryzykowna, gdyż działa cały czas musiały znajdować się kilkadziesiąt metrów przed frontem piechoty. Kościuszko postanowił to wykorzystać i posłał do szturmu 2000 kosynierów."
Kliknij, aby otworzyć zasady gry
Kliknij, aby otworzyć zasady dodatkowe
Specjalne podziękowania dla Krzysztofa Wojdyło za czas poświęcony na realizację filmów.
Szczekociny 1794
Rozgrywka: Scenariusz I - Walki o Wywłę
Rozgrywka: Scenariusz II - Bitwa szczekocińska
Autor: Adam Niechwiej
Rok wydania: 2012
Gra „Szczekociny 1794” przedstawia kluczową bitwę Insurekcji kościuszkowskiej. Naprzeciw armii polskiej, dowodzonej przez Naczelnika Tadeusza Kościuszkę, stanęły liczniejsze siły połączonych armii pruskiej i rosyjskiej. Polacy przegrali bitwę, ale armia nie była zniszczona i w późniejszym czasie skutecznie obroniła Warszawę (27 lipca – 7 września). Zasady opierają się na przepisach z gry „Racławice 1794”. Ze względu na większe siły, zaangażowane w bój pod Szczekocinami, uproszczono niektóre zasady dotyczące na przykład ucieczek lub warunków zwycięstwa. Gra zawiera mniejszy, wprowadzający scenariusz ukazujący walki o Wywłę – wioskę na przedpolu polskich pozycji. Dzięki temu można szybko poznać mechanikę gry, zanim rozegra się główną batalię. „Szczekociny 1794” są samodzielną, kompletną grą i posiadanie „Racławic” nie jest wymagane.
Skala gry.
Piechota występuje w kompaniach, kawaleria w szwadronach. Jeden żeton symbolizuje od 2 do 8 dział, a jeden heks to 100 metrów terenu. Jeden etap odpowiada 12 minutom.
Zawartość pudełka:
- plansza 68x98 cm;
- 648 sztancowanych żetonów;
- instrukcja (12 stron);
- kostka dziesięciościenna.
Gra dla 2 lub 3 osób od lat 12.
Czas rozgrywki: 4 – 5 godzin nie licząc początkowego rozstawienia.
Zobacz także